ntm

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2021

.

Av L F - 6 augusti 2021 10:56

Min mamma har alltid haft ett behov av att jag ska göra allting för henne, eller att jag ska ge henne allt. 

Gratis naglar, gratis fotvård, gratis möbler, hämta saker åt henne.

mamma:köp den där åt mig i födelsedagspresent"

jag: du fyller år om ett halvår?

mamma: ja men köp den ändå då?


Men om jag frågat om något så har de vart: du har väl egna pengar? ta sparpengar, ta lån bla bla ..


Sist jag och min man fick födelsedagspresent av mamma o pappa jag tror de va september 2020, fast ja vi fick de nån månad efter. Eftersom vi fyller år nästan samtidigt så brukar vi fira tillsammans. 

Vi fick som sagt nån månad senare pengar, 1000kr. 

men fick också höra:

Men då förväntar vi oss att ni bjuder hem oss på middag i veckan. 


är de inte bättre att bjuda oss på middag då? istället för att ge oss pengar.

sådär har det alltid varit. hon gör nått litet, och ska ha massvis tllbaka, därför tog man till slut inte emot saker, eller hjälp. för man visste att de alltid fanns hållhakar på det. 


Hon har förstört så mycket i mitt liv, mycket har jag inte ens reflekterat över förrän nu. och då inser man hur jävla illa det har varit. ändå är det JAG som sitter med skuldkänslor, fast jag VET att de inte är mitt fel. För hon är sjuk.

 
 
Ingen bild

En vän

6 augusti 2021 14:11

Känner igen din känsla,,,
Har du sagt ifrån att du blir sårad när hon säger och agerar på det sättet?
Det är kanske inte lätt, men att stå upp för sig själv är viktigt.
Du kan välja att inte låta hennes ord påverka dig och ge dig skuldkänslor.
Hennes förväntningar är hennes och du behöver inte uppfylla dem.
Katarina

L F

30 juni 2022 22:58

vi har brutit kontakten helt sen ett år tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L F - 30 juni 2022 22:59

Det är så himla längesen jag skrev nu. Jag har varken orkar eller velat skriva faktiskt. Sen jag skrev sist har det hänt väldigt mycket med mig, men inte så mycket i relationen till min familj annat än att vi kommit ännu längre ifrån varandra. Jag ...

Av L F - 5 augusti 2021 11:46

Jag har haft sånt enormt stöd från vänner genom denna resa.  från tonåren till idag.  min vän N, har alltid hållt min rygg när bråken uppstått. det finns ingen människa i hela världen han hatar så mycket som han hatar min mor. som han skällt ut h...

Av L F - 5 augusti 2021 09:51

Här tänkte jag lägga in från lite olika händelser, men eftersom det är så korta snuttar av dom, så gör jag inte ett inlägg per grej, för det känns onödigt.   En sak jag lär tillägga från pappas sjukhus vistelse var när hon sa: jag orkar inte prat...

Av L F - 4 augusti 2021 19:42


Under tiden pappa låg på sjukhuset (1 vecka) fick han och jag jättebra och fin relation igen. jag ringde honom morgon och kväll i 7 dagar, ibland 3 gånger om dagen, och övrig tid skrev vi. det kändes så bra. det kändes som att vi verkligen hittat d...

Av L F - 4 augusti 2021 13:17

Jag tänkte spara denna del till sist egentligen, men samtidigt är det denna del jag behöver skriva av mig mest.  men den är lång, så jag delar upp denna del i 2 inlägg, detta bråk pågick under en vecka.  och av de ni redan läst så förstår ni att ...

Presentation

En blogg eller snarare ett sätt för mig, dotter till en narcissist att memorera, dela, sortera och försöka gå vidare.
En plats där jag kan skriva av mig min historia, där jag kan försöka återberätta vad som hände, av det jag minns. av det hon förstörde.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards