ntm

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2021

Vårat sista bråk del 1

Av L F - 4 augusti 2021 13:17

Jag tänkte spara denna del till sist egentligen, men samtidigt är det denna del jag behöver skriva av mig mest. 

men den är lång, så jag delar upp denna del i 2 inlägg, detta bråk pågick under en vecka. 

och av de ni redan läst så förstår ni att jag redan var rätt less, och de var bara några av sakerna ni har läst. detta är bråken som fick oss att äntligen bryta kontakten helt, denna gång på riktigt.


Jag har läst mycket, jag har pratat med folk, jag har tänkt och funderat så enormt mycket och det är en narcissist hon är, min "mamma". Hon är inte värd att kallas mamma av mig längre. Det tog många år att förstå, många långa nätter och mycket pratande med olika människor, kurator m.m  Allt du kan hitta att läsa om en narcissist stämmer på min mor, varenda ord. Hur hon är, hur hon gör hur hon funkar, hur hon blir och hur hon har format mig.


" En narcissistisk person kräver uppmärksamhet och skyr inga medel för att få den. Barn till narcissistiska föräldrar lär sig tidigt att tillfredställa och prioritera förälderns behov före sitt eget.Som vuxen kan detta visa sig som dålig självkänsla, ständigt på jakt efter tillgivenhet och bekräftelsebehov. Känslan av att inte räcka till och svåra skuldkänslor. 

En narcissist är ofta manipulativ och använder straff och hot. De viktigaste är den personens egna lycka."



Så att hon är narcissist är inget jag själv kommit på, hon är bara inte diagnostiserad av en läkare, vilket skulle behövas. 


Det började alltså med att min pappa krashar när han är och tränar cross. Jag får ett samtal av syrrans sambo R som ringer och berättar det, för mamma har inte tid, men hon ringde min syster. Efter nån timme ringer mamma och säger " om jag ringer mormor kan du åka o hämta henne då? så hon kan sova här i natt utifall att jag och din syster "E" ska åka och hämta pappa i natt. så din lillebror slipper va själv.

jag: ja, men jag vill ju också följa med och hämta honom??

mamma: jaha, jaja, men kan du hämta mormor då?

jag: ja

mamma: men hämta henne inte innan jag ringt henne och berättat vad som hänt, så hon hinner packa också. jag ringer upp dig så fort jag pratat med henne. 

* jag åkte och ställde mig på området där min mormor bor, men så hon inte skulle se mig, i väntan på att mamma skulle ringa henne , 1 h satt jag och väntade, sen ringde jag min mamma.*


jag: ja, ska jag hämta mormor eller?

mamma: men justja, jag glömde bort dig, ja jag ringde henne för längesen, hon väntar på dig.

jag: men vafan *klick*


stannade hos mamma en stund på kvällen när pappa låg på akuten. 

mamma: åååh du är så fin E nu när du sparar ut håret sådär. 

*tittar på mig* 

mamma: ja du skulle väl kunna sätta i löshår du. 


åker hem senare på kvällen, mamma o E hade pratat med pappa under kvällen på akuten, han hade inte sin mobil med sig, så jag sa att jag ville ringa han också. 

mamma: men varför då? vi har ju pratat med han nu?

*jag ringde ändå på natten när jag kom hem och han blev jätteglad*


Dagen efter skulle mamma och E åka till akademiska till min pappa och lämna hans telefon och lite kläder åt honom.

jag: jag vill ju följa med?

mamma: varför då? vi ska bara lämna saker?

jag: jaha.. jaja, men jag tänker åka till affären o köpa nått gott som ni kan skicka med honom. 

hon: men jag har redan köpt från mig, det räcker.

jag: men jag vill ju också ge något.

mamma: men va fan ska du bli så arg hela tiden för ??? ge dig nu!!!!!!

jag : men jag kan väl få lägga en liten godispåse i din bil som du kan ge honom??? fan va trött jag blir på dig.

mamma: vill du ge honom något så sätter du dig i bilen och åker till uppsala själv!!!! du lägger fan inga saker i min bil. 

jag: jävla idiot *klick* 


del 2 kommer i ett annat inlägg.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L F - 30 juni 2022 22:59

Det är så himla längesen jag skrev nu. Jag har varken orkar eller velat skriva faktiskt. Sen jag skrev sist har det hänt väldigt mycket med mig, men inte så mycket i relationen till min familj annat än att vi kommit ännu längre ifrån varandra. Jag ...

.

Av L F - 6 augusti 2021 10:56

Min mamma har alltid haft ett behov av att jag ska göra allting för henne, eller att jag ska ge henne allt.  Gratis naglar, gratis fotvård, gratis möbler, hämta saker åt henne. mamma:köp den där åt mig i födelsedagspresent" jag: du fyller år om...

Av L F - 5 augusti 2021 11:46

Jag har haft sånt enormt stöd från vänner genom denna resa.  från tonåren till idag.  min vän N, har alltid hållt min rygg när bråken uppstått. det finns ingen människa i hela världen han hatar så mycket som han hatar min mor. som han skällt ut h...

Av L F - 5 augusti 2021 09:51

Här tänkte jag lägga in från lite olika händelser, men eftersom det är så korta snuttar av dom, så gör jag inte ett inlägg per grej, för det känns onödigt.   En sak jag lär tillägga från pappas sjukhus vistelse var när hon sa: jag orkar inte prat...

Av L F - 4 augusti 2021 19:42


Under tiden pappa låg på sjukhuset (1 vecka) fick han och jag jättebra och fin relation igen. jag ringde honom morgon och kväll i 7 dagar, ibland 3 gånger om dagen, och övrig tid skrev vi. det kändes så bra. det kändes som att vi verkligen hittat d...

Presentation

En blogg eller snarare ett sätt för mig, dotter till en narcissist att memorera, dela, sortera och försöka gå vidare.
En plats där jag kan skriva av mig min historia, där jag kan försöka återberätta vad som hände, av det jag minns. av det hon förstörde.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards